Moodboard bi najlaže opisali kot kolaž fotografij (lahko tudi besed, videoposnetkov in barv), ki se uporablja za vizualno pomoč in usmeritev pri fotografiranju določenega izdelka. Je odlično orodje za komunikacijo med fotografom in naročnikom, saj omogoča, da se njuni predstavi o stilu končnih fotografij izdelka ujemata, prav tako se z moodboardom določi nekakšna vizija projekta.
Prednosti uporabe moodboarda
- Omogoča jasno komunikacijo med fotografom in naročnikom.
- Predstavlja vodilo pri oblikovanju fotografij izdelka.
- Omogoča lažjo vizualizacijo končnih fotografij izdelka.
- Pomaga pri načrtovanju potrebnih pripomočkov za fotografiranje izdelka.
- Omogoča ustvarjanje edinstvenih fotografij vašega izdelka z združevanjem različnih elementov izbranih fotografij podobnih izdelkov.
- Je vir navdiha za fotografiranje izdelka, spodbuja nove zamisli in sveže pristope.
- Z njim izražamo osebnost, slog in značilnost blagovne znamke.
Kako narediti moodboard?
Moodboarda ne ustvarimo za namen neposrednega kopiranja, ampak zgolj za navdih in usmeritev pri ustvarjanju edinstvenih fotografij izdelka.
V moodboard vključimo torej fotografije podobnih izdelkov, ki jih najdemo na internetu (običajno izberemo 5-10 fotografij). Najbolj obiskano spletno mesto za iskanje navdiha je zagotovo Pinterest, ki nam omogoča, da si že takoj ustvarimo board z izbranimi fotografijami.
Na moodboard lahko poleg fotografij dodamo tudi besede, ki opisujejo želeno razpoloženje na fotografijah izdelka ter občutke, ki jih želite s fotografijami izdelka prikazati. Po potrebi dodamo še barvno paleto.
Pri načrtovanju moodboarda oz. kolaža fotografij si lahko pomagamo z različnimi programi. Za nezahtevne zadostuje že Microsoft Word, če pa želimo, da je končni izdelek prijetnejši za oko, uporabimo program Canva ali Adobe Photoshop.
Primer moodboarda, narejenega v Canvi
Vir fotografij na moodboardu: Pinterest.